Tuesday, April 3, 2012

orang tua2 cakap kalau ade tahi lalat kat kaki tu maknenye orang yang suka berjalan dan tak boleh duduk rumah mesti nak keluar berjalan. aku macam tu lah suka berjalan sebab ade tahi lalat kat kaki ahahaha kebetulan je kot. hari2 aku dok bukak website airasia sbb nak cari tiket tambang murah. konon2 nak g jalan la tuuu.. sebelum kawen aku tak leh nak g travel ngan kawan2 sebab parents aku tak bagi. so ingat bile kawen aku dapat lesen besar nak g travel. tapi.... hurmmm lepas kawen ni tak jugak g travel. honeymoon pun kat Golden Palm Tree Resort & Spa, Sepang je. bosan. eh jangan salah faham maksud aku bosan tu bukan Golden Palm Tree tu yg bosan.. tempat mmg cantik dan best.. yang bosan tu sbb g honeymoon tapi dalam mesia dan drive jek.. at least naik flight g Kuching pun ok... sob sob.. tp ok lah tu daripada tak de kan kan kan... :p

sebabnye laki aku ni ha susah sangat nak ajak g travel. tak pe lepas ni kalau aku rase nak g travel aku g sorang2 je.. eh.. bukan sorang2 la.. aku pun tak berani nak g sorang2 g tempat orang. aku belum berani lagi huhuhu.. aku ingat nak g Beijing lah ujung tahun ni.. ikut group travel agency.. aku nak join lah..  walaupun yg lain2 aku tak kenal tapi aku ok je kalau nak jalan sorang2.. huhuuhu

tapi kalau laki aku nak ikut lagi bagus.. kalau dia tak nak duduk lah kat rumah sorang2 daaaaa....

aku sebenarnye dah tahap beku dah.. g keje-balik keje-dok rumah-g keje-balik keje-dok rumah... aku dah gian nak g travel.. tak g jauh pun kalau setakat g bali ke phuket pun dah ok dah.. asalkan berjalan dan tegok tempat orang..

sebelum kawen aku dah merayap sampai ke Europe ikut family.. paling dekat pun kat Indonesia.. hurmmmmm aku dah beku weh!!!

oh aku suka lagu Bawaku Pergi - Zizan ft. Kaka
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

tengah malam nanti
tolong jangan lupa
jangan mungkir janji
aku dah teruja
sudah cukup lama
aku tunggu saat ini
sejak kali terakhir kau hantar pulang
hidup sungguh sepi
tolong jangan bilang mama
tolong jangan bilang papa
malah jangan bilang teman karibmu
jangan bilang sesiapa

oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

mata dalam kaca, topi berceloreng
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng
hanya perlu siul, tidak tekan loceng
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng
kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng
bawa bekal air muka cuci aib bopeng
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng

tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

bila kita pergi
apa kan berlaku
siapa kan peduli
siapa ambil tahu
hidup kita tempuh
untuk apa saja
tidak kira mana kembara membawa
kita kan bersama

oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

bagi aku lagu ni sesuai dengan aku yang dah lama tak g travel sbb busy dengan persiapan kawen pastu kawen pastu keje.. belum ade mase nak bercuti and g travel... tolonglah bawak aku pergi.. kali ni kalau boleh aku nak g travel ngan laki aku nak release tension dan tenangkan fikiran... kalau boleh nak g jauh2 nak lupa kan masalah yang aku ade sekarang ni.. aku agak stress gak la lepas kawen ni sbb macam2 masalah dan dugaan yg aku tempuh.. stress... betul2 stress.. sebab tu kalau boleh aku nak g travel jauh2, nak lupakan  kerja2 kat ofis sbb aku tak nak bertanggung jawab atas kerja2 aku time aku holiday (please jangan call aku time aku cuti okeh..).. nak lupakan semua masalah yang melanda aku..


dan kalau boleh mmg aku tak nak bgtau sesapa.. bile dah tempah tiket dan dah nak pegi baru aku bgtau.. sebab ape? sbb kalau aku bgtau awal2 confirm ade yang nak ikut n join.. ahahaha kitaorang punye family mmg kaki berjalan.. pantang ade yang nak g jalan mesti ade je yang nak ikut.. kali ni no no no.. please tak yah ikut sbb kitaorang nak spend our quality time together... wah! cakap macam dah tempah tiket... tapi memang itu yang ade dalam kepala hotak aku yang berjambul neh.. rase macam nak cuti sebulan je.. nak g travel europe.. kalau dah g europe confirm tak nak balik mesia lagi dah...kalau boleh nak stay sane and keje sane.. tapi apakan daya itu semua angan-angan ku belaka dan duit kat bank tak cukup lagi.. kena berusaha untuk kumpul dengan lebih banyak!!! BERUSAHALAH!! so janganlah berangan nak tukar kereta.. pakai jelah kereta putih tu lagi 2 tahun abis bayar yahuuuuu!!!


tolong bawa aku terbang ke Europe pleaseeeeee....

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Marea Zada. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.